psychologia-biznesu

Psychologia biznesu – wymysł czy rzeczywista potrzeba?

Różne aspekty bierze się pod uwagę szacując szanse powodzenia danej firmy na rynku i perspektywy realizacji założonych planów biznesowych. Pomysł, wiedza, umiejętności twarde i miękkie, dobór współpracowników i umiejętność budowania marki – wiele jest zmiennych i wiele czynników, które warto przeanalizować, zbadać i rozważyć podejmując biznesowe wyzwanie lub przechodząc na kolejne poziomy rozwoju rynkowego. Nie każdy wie, że oprócz możliwości skorzystania z fachowej pomocy typu doradztwo finansowe czy coaching, jedną z możliwości pogłębiających perspektywę analizy, jest psychologia biznesu. Dziedzina wiedzy dość młoda i jeszcze niedawno traktowana z dystansem czy nawet z niejakim przekąsem i pobłażliwie, dziś coraz częściej brana pod uwagę jako realna gałąź wiedzy związanej z meandrami prowadzenia działalności.

Kto powinien się zainteresować psychologią biznesu? Odpowiedź jest może nieco przewrotna, ale prawdziwa: ten, kto chce sukcesu i szuka sposobów na poszerzenie perspektywy. Analiza sposobów działania, ocena ich pod względem mechanizmów rządzących ludzkimi działaniami, motywy i strategie biznesowej współpracy – może to brzmieć niezbyt konkretnie, ale potrafi mieć wymierny wpływ na rosnące wyniki, zmniejszone straty i szybkie tempo wzrostu wskaźników, na których najbardziej nam zależy.

Nawet urodzone rekiny biznesowe zyskają podstawy teoretyczne dla nowych sposobów na klienta i odkrywcze sposoby zdobywania partnerów rynkowych, idealnych pracowników i nawiązywania relacji, które zaprocentują pod każdym względem. Od poziomu szeregowego pracownika przez specjalistów aż po kadrę menedżerską najwyższego szczebla – każdy element maszynerii zwanej przedsiębiorstwem może zyskać, usprawnić swoje działanie jako trybika niezbędnego dla sprawnego działania całej maszyny, ale i odnaleźć w sobie nowe pokłady zapału, inspiracji i motywacji na każdy dzień pracy z pasją i zaangażowaniem. Wszystko to dzięki poradom fachowca z dziedziny psychologii biznesu, który odkopie głęboko ukryte zasoby, obnaży słabe strony i pozwoli odnaleźć te mocne.

Wszystko to sprawia, że porada dla osób chcących pomóc swojej firmie przezwyciężyć trudności i rozwinąć skrzydła powinna brzmieć od dziś jednoznacznie: „Idź z nią do psychologa!”.

Inny interesujący artykuł o zbliżonej tematyce;

Dobry trener biznesu, czyli kto?