young-woman-on-bike

Czas na zdrowie, czyli rowery miejskie. 

Pozytywnym aspektem jazdy na rowerze jest nie tylko fakt, że przyczynimy się do mniejszego zanieczyszczenia środowiska lub unikniemy zatłoczonych ulic i wszędzie zdążymy na czas. Bardzo ważną i mocną stroną posiadania roweru np miejskiego ( oczywiście jeśli go używamy) jest to, że poprawiamy tym swoje zdrowie zarówno fizyczne jak i psychiczne!
Spójrzmy na to od strony praktycznej. W miastach powstaje coraz więcej ścieżek rowerowych. Korzystajmy z nich tak często jak tylko możemy. Godzina spokojnej jazdy na rowerze to aż 500 spalonych kalorii! Uprawiając tego typu aktywność fizyczną pobudzamy do pracy nasze mięśnie,a te w czasie wysiłku pobierają z komórek tłuszczowych zapasy energii. Czy może istnieć lepszy i przyjemniejszy sposób na spalanie zbędnych kalorii i zachowanie dobrego kondycji?

Jeżdżąc na rowerze systematycznie (3-4 razy w tygodniu) zwiększamy pojemność płuc, dotleniamy krew a serce pracuje co raz to lepiej. Kolejna pozytywna zaleta to poprawienie wytrzymałości naszych mięśni szczególnie rozwija się mięsień trójgłowy łydki i czworogłowy uda. Warto tez zwrócić uwagę na to, że w czasie wysiłku fizycznego nasz organizm wydziela endorfiny czyli „hormony szczęścia”

Ponad to, zakup i eksploatacja roweru to znacznie mniejsze koszty, niż te związane z utrzymaniem samochodu, opłacanym ubezpieczeniem, zakupem benzyny czy biletami, które należy zakupić podróżując autobusem czy tramwajem. Do tego nie potrzebujemy dużej ilości miejsca w garażu. Rower wystarczy zawiesić na uchwytach na ścianie, lub po prostu pozostawić na balkonie. Na jego utrzymanie i konserwacje wydasz ok 80-100 zł. To wręcz groszowe sprawy jeśli wziąć pod uwagę wszystkie wymienione wyżej wydatki związane z innym rodzajem komunikacji.
Rower polecany jest dla każdego kto po trudach pracy chce aktywnie spędzić czas lub podreperować swoje zdrowie i kondycje. Rowery miejskie mają również tą zaletę, że wyglądają jak najbardziej OK! Korzystajmy z tego typu aktywności!